Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

5 dolog, amit ne áruljunk el magunkról a munkahelyünkön

HR2019. márc. 18.Növekedés.hu

A munkahelyünkön nem tanácsos bizonyos információkat megosztani magunkról: a TalentSmart globális tanácsadó cég - amely a világ legnagyobb vállalatainak ad tanácsokat HR ügyekben- tapasztalatai alapján a következőket semmiképp ne hozzuk fel a munkahelyünkön.

  1. Politikai nézet

Komoly vitákhoz vezethet, ha a kollégáinkkal elkezdünk politikai nézetünkről vitatkozni. A politikai meggyőződés általában olyan szorosan kötődik az identitáshoz, hogy amúgy sem tudnánk meggyőzni a másikat, így fölösleges az ilyen témákat feszegetni. Arról nem is beszélve, hogy – hacsak nem ehhez kapcsolódó szakmában dolgozunk -  a politikai irányultság és állásfoglalás nem a munkakörhöz tartozó kérdés, így érthető, ha valakit zavar, ha kollegája politizál, ez a téma ráadásul általában megosztó.

  1. Munkatársunk negatív megítélése

Minden munkahelyen vannak olyan emberek, akik kevésbé értenek ahhoz, amit csinálnak, és ezzel valószínűleg a főnök és a többi beosztott is tisztában van. Nem nyerünk azonban semmit azzal, ha rávilágítunk, mennyire alulteljesítenek: a negatív vélemény könnyen visszaüthetnek arra, akitől származik, a probléma pedig ettől még nem oldódik meg. Ha a főnökünk nem lép az ilyen munkatárssal kapcsolatban, nekünk sem érdemes szót vesztegetni rájuk.

  1. Pénzügyek

A jövedelmi helyzettel kapcsolatos témák általában szintén csak feszültséget szülnek. A cégeknél nem mindenki kap ugyanannyi fizetést, hisz ez pozíció és teljesítményfüggő is. Amint eláruljuk, pontosan mennyit kapunk, vagy irigykedni fognak ránk, és negatív megítélésben részesülhetünk amiért dicsekszünk, vagy ha panaszkodunk, akkor rögtön azt fogják hinni, hogy sajnáltatjuk magunkat.   

  1. A munkához való viszony

Sokan kényszerből vállalnak el olyan munkát, amit amúgy utálnak. Ha mi is ebbe a kategóriába tartozunk, semmiképp ne hangoztassuk folyamatosan. Egyrészt így elvesszük azok kedvét, akik lelkesebbek nálunk, ráadásul hamar az állásunkba kerülhet a panaszkodás, ha a vezetőség fülébe jut az elégedetlenkedésünk.

  1. Álláskeresés

Ahhoz, hogy két szék közt a pad alá essünk, elég egy olyan kolléga, aki nem kezeli bizalmasan azt, hogy épp másik munkát keresünk. Lehet, hogy nem vagyunk ezzel egyedül, de nem éri meg kockáztatni. A legjobb, ha addig várunk, amíg nem találunk egy biztos új munkát, mielőtt bárkivel megosztanánk a célunkat.